Logo nedir? Söz manaı olarak mahiyet içinlığı dilimizde amblem olan, bir sorunin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak sorunletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı soruni sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız manaının dışında, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan kişi yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı az çok önemlidir. Vesair taraftan logo tasarım çallıkışmasını meydana getirecek kişi yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çallıkışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, sorunletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğsoruntirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler dâhilin henüz çok yeğleme edilebilir. Yalnızca bir sektörde canlılık gösteren sorunletmelerin umumiyetle logoları sektörü temaşa fiyat. Ama ansızın çokça sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne sorune yarar?
İşletmeler dâhilin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan nitekim marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple sorunletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasarım” çallıkışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir dekorte tanılamanmasını sağlayıcı sorunaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, amelî anlaşılır, geçekırlanması amelî, olası başüstüneğunca azca adetda renkten oluşfinansıdır. Her çtay baskı ve endam tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya oylumlu pert verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine mütenasip olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçısaf lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit bile temizılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma dâhilin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu fen çok önemlidir.